Kişisel verilerinizin, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, veri sorumlusu
sıfatıyla HOSER HASAR ONARIM SERVİSİ A.Ş. (Hoser Hasar Onarım Servisi A.Ş” veya “Şirket”)
tarafından hangi kapsamda işlenebileceği aşağıda açıklanmıştır.
I. İşlenen Kişisel Veriler
Kişisel verileriniz faaliyetlerimizi yürütmek amacıyla Şirket’imiz tarafından farklı kanallarla ve
mevzuata ve Şirket politikalarına uyumun sağlanması hukuki sebeplerine dayanılarak toplanmaktadır.
Kişisel verileriniz, KVKK tarafından öngörülen temel ilkelere uygun olarak, KVKK’nın 5. ve 6.
maddelerinde belirtilen kişisel verileriniz işlenmektedir;
- Kimlik Bilgileriniz: Adı soyadı, nüfus cüzdanı, ehliyet, TCKN, vergi kimlik numarası;
- İletişim Bilgileriniz: Ev adresi, e-posta, cep telefonu, ikametgâh;
- Banka Hesap Verileriniz: Banka hesap numarası, IBAN numarası, kredi kartı numarası;
- Şirket Yerleşkemizin Güvenliğine İlişkin Veriler: CCTV kayıtları, ziyaretçi kayıtları, istasyonlara giriş ve çıkış kayıtları;
- Müşteri Takip Bilgileriniz: Müşteri numarası, müşteri işlem bilgileri;
- Görsel ve İşitsel Kayıt Verileriniz; Ses, görüşme ve kamera kayıtları.
II. Kişisel Verilerinizi Toplamamızın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Nedir?
Kişisel verileriniz faaliyetlerimizi yürütmek amacıyla Şirket’imiz tarafından farklı kanallarla ve
mevzuata ve Şirket politikalarına uyumun sağlanması hukuki sebeplerine dayanılarak toplanmaktadır.
Kişisel verileriniz, KVKK tarafından öngörülen temel ilkelere uygun olarak, KVKK’nın 5. ve 6.
maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında işbu Aydınlatma Metninde
belirtilen amaçlarla da işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.
III. Kişisel Verilerinizi Hangi Amaçla İşliyoruz?
Toplanan kişisel verileriniz, KVKK tarafından öngörülen temel ilkelere uygun olarak ve KVKK’nın 5. ve
6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde, Şirket tarafından aşağıda
yer alan amaçlarla işlenebilmektedir:
- Şirket’in yürüttüğü ticari faaliyetlerin mevzuata ve Şirket politikalarına uygun olarak yerine
getirilmesi için Şirket’imizin iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve bu
doğrultuda faaliyetlerin yürütülmesi;
- Şirket’in kısa, orta ve uzun vadede ticari politikalarının tespit edilmesi, planlanması ve
uygulanması;
- Şirket’in insan kaynakları faaliyetlerinin tasarlanması ve yürütülmesi;
- Şirket’in insan kaynakları faaliyetlerinin tasarlanmasına, planlanmasına ve icrasına destek
olunması;
- Şirket ve Şirket’in iş ilişkisi içerisinde olunan gerçek kişilerin ticari ve hukuki emniyetinin
sağlanması;
- Şirket ticari itibarının ve oluşturduğu güvenin korunması;
- Mobil parça onarımı kapsamında müşteri bilgilerinin alınması;
- Randevu, talep ve şikâyet sürecinin yürütülmesi;
- Pazarlama faaliyeti ile ilgili müşterilerin bilgilendirilmesi;
- İkame araç sürecinin yürütülmesi;
- Mobil Parça onarım ihbarı sürecinin yürütülmesi;
- Mobil parça onarım perakende faturalama süreci;
- Müşterilere sunulacak hizmet kapsamında gerekli olan bilgilerin toplanması süreci;
- Hasar tespiti ve onarımı sürecinin yürütülmesi;
- Hasar onarım dosyası onay sürecinin yürütülmesi;
- Üçüncü parti şirketlerden almış olduğumuz yazılım hizmeti sürecinin yürütülmesi;
- Raporlama sürecinin yürütülmesi;
- Misafir kablosuz internet ağının sağlanması;
- Tedarik parça sürecinin yürütülmesi;
- Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi;
- Sigorta eksperlerinin onarım süreçlerinin yürütülmesi;
- Sigorta şirketleri ile filo şirketlerine verilen teklif süreci yürütülmesi;
- Acente görüşmelerinin yürütülmesi;
- Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) bağlantılarının yürütülmesi;
- Hukuk işlerinin takibi ve süreçlerin yürütülmesi;
- Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi.
Kişisel verilerinizin Şirket’imiz tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere,
www.hoser.com.tr/kvkk.php internet adresinden ulaşabileceğiniz “HOSER HASAR ONARIM SERVİSİ A.Ş. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası”nda yer verilmiştir.
IV. Kişisel Verilerinizi Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarıyoruz?
Toplanan kişisel verileriniz; KVKK tarafından öngörülen temel ilkelere uygun olarak ve KVKK’nın 8. ve
9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde, Şirket tarafından aşağıda
yer alan amaçlarla; iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize, hissedarlarımıza, kanunen yetkili kamu
kurumlarına ve özel kişilere aktarılabilmektedir:
- Şirket’in yürüttüğü ticari faaliyetlerin mevzuata ve Şirket politikalarına uygun olarak yerine
getirilmesi için Şirket’imizin iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve bu
doğrultuda faaliyetlerin yürütülmesi;
- Şirket’in kısa, orta ve uzun vadede ticari politikalarının tespit edilmesi, planlanması ve
uygulanması;
- Şirket’in insan kaynakları faaliyetlerinin tasarlanması ve yürütülmesi;
- Şirket’in insan kaynakları faaliyetlerinin tasarlanmasına, planlanmasına ve icrasına destek
olunması;
- Şirket’in, iş ilişkisi içerisinde olunan gerçek kişilerin ticari ve hukuki emniyetinin sağlanması;
- Şirket’in ticari itibarının ve oluşturduğu güvenin korunması.
Kişisel verilerinizin Şirket’imiz tarafından aktarılması konusunda detaylı bilgilere,
www.hoser.com.tr/kvkk.php internet adresinden ulaşabileceğiniz “HOSER HASAR ONARIM SERVİSİ A.Ş. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası”nda yer verilmiştir.
V. Veri Sahibi Olarak KVKK’nın 11. Maddesinde Sayılan Haklarınız Nelerdir?
Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki
gibidir;
- Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme;
- Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme;
- Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını
öğrenme;
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme;
- Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu
kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme;
- KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini
gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok
edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere
bildirilmesini isteme;
- İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin
kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme;
- Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın
giderilmesini talep etme;
- Kişisel verilerinizin KVKK madde 7'de öngörülen şartlar çerçevesinde verilerinizin imha
edilmesini (silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini) Şirketten talep
edebilirsiniz. Aynı zamanda verilerin aktarıldığı veya aktarılabileceği 3. kişilerin söz konusu
imha talebiniz ile ilgili bilgilendirilmesini talep edebilirsiniz. Ancak imha talebinizi
değerlendirerek hangi yöntemin uygun olduğu somut olayın koşullarına göre tarafımızca
değerlendirilecektir. Bu bağlamda seçtiğimiz imha yöntemini neden seçtiğimiz ile ilgili bizden
her zaman bilgi talep edebilirsiniz.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.hoser.com.tr/kvkk.php internet
adresinde yer alan HOSER HASAR ONARIM SERVİSİ A.Ş. Veri Sahibi Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz.
Şirket’imiz, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak
sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri
Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.